perjantai 16. elokuuta 2013

SaVaveivaus Paapiin aidasta

Osallistuin fb-ryhmämme perjantai-iloitteluun ja tällä kertaa käsittelyyn pääsi Paapiin suunnittelema aitatrikoo. Posti toi mulle sinistä noin 80x90 cm kokoisen palan.

Aika nopeasti sain idean, että minkälaisen paidan haluan itselleni. Kaavaa ei vaan ollut, sellainen siis piti piirtää itse. Tämän voi sanoa olevan ensimmäinen ihan kokonaan piirretty kaava. Pienoisena apuna käytin jungle stripes kaavaa, jolla tein vähän aikaa sitten kesämekon.

Ajatuksena oli ensin tehdä kokonaan aidasta, mutta iltapäivästä keksin käyttää valkoista trikoota kaverina. Mulla nimittäin oli tätä valmiiksi jo metri laatikossa, Käpyseltä tilasin :)
Melkein sainkin lähetetyn palan riittämään ja olisikin, jos en olisi tössinyt etukappaleen leikkaamisessa(en vaivautunut avaamaan rullaantunutta reunaa tarpeeksi) niin että leveys ei riittänytkään etu- ja takakappaleeseen. Jouduin siis leikkaamaan omasta palastani takakappaleen, kanttaamiseen käyttämäni suikaleet leikkasin kuitenkin pienemmästä palasta.

Ihan kohtalaisen hyvä tuli kaavasta, pientä säätöä vielä vaatii nuo raglansaumojen linjat että saisin paremmin istumaan, muuten tästä tuli kiva :D

Mies sanoi mielipiteensä paidasta ennen kuin olin ehtinyt ompelemaan oranssin napin paikoilleen, että ihan Suomen lipun näköinen... no niinhän se on :D toivottavasi tuo nappi pikkasen vähentää fiilistä.. Tuo Suomi-neidon rooli ei oikein istu mulle ;D

Raglansaumassa on vielä pieni pala pitsiä, mikä noissa pussihihoissa mua viehättää, tähänkin piti sellaiset saada. Kanttasin paidan trikoolla resorin sijaan, parempi näin :D
 






Nyt mulla on vihdoin kaikki tarvikkeet tuhkimomekon viimeistelyyn, ehkäpä seuraavaksi jo siitä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti